Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
| Αγίας Αικατερίνης Ιλίου

Α' σύναξη στελεχών νεότητας Μητροπόλεως Ιλίου

Με μεγάλη επιτυχία στέφθηκε η Α' Σύναξη κατηχητών/κατηχητριών της Ιεράς Μητροπόλεως Ιλίου, που πραγματοποιήθηκε την Κυριακή 5 Νοεμβρίου 2017 και ώρα 6:30 μ.μ., στην αίθουσα του Ιερού Ναού Αγίας Αικατερίνης Ιλίου, με την παρουσία περισσοτέρων από 150 στελεχών νεότητας.

Στη σύναξη μίλησε ο Πανοσιολογιώτατος Αρχιμανδρίτης κ. Συμεών Βενετσιάνος, Διευθυντής του Γραφείου Νεότητος της Ιεράς Αρχιεπισκοπής Αθηνών, με θέμα: «Το χθες και το σήμερα του κατηχητικού έργου – σύγχρονοι τρόποι επανασύνδεσης των νέων με την εκκλησιαστικὴ κοινότητα». Περίληψη της ωραίας εισηγήσεώς του παραθέτουμε στο τέλος του παρόντος.

Ακολούθησε ενδιαφέρουσα συζήτηση και στη συνέχεια έλαβε χώρα η απονομή των βραβείων από τον Σεβασμιώτατο Ποιμενάρχη μας κ. Αθηναγόρα, προς τους νικητές του ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΥ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑΣ 2017: «εφηβικές ματιές στη χαρά της Ανάστασης», που εκπόνησε το Γραφείο Νεότητας της Ιεράς Μητροπόλεως με συντονιστή τον π. Αναστάσιο Μπαστούνη. Τα βραβεία έχουν με σειρά ως εξής:

  • 1ο Βραβείο στη μαθήτρια του Μουσικού Γυμνασίου Ιλίου: ΜΕΛΙΤΙΝΗ ΚΑΣΤΕΡΟΥΔΗ,
  • 2ο Βραβείο στη μαθήτρια του 2ου ΓΕΛ Καματερού: ΤΣΑΚΑΛΑΜΓΑ ΕΥΓΕΝΙΑ-ΑΝΤΩΝΙΑ,
  • 3ο Βραβείο στη μαθήτρια του 7ου ΓΕΛ Ιλίου: ΘΕΟΧΑΡΗ ΣΟΦΙΑ και στη μαθήτρια του 5ου ΓΕΛ Πετρούπολης: ΜΕΛΑ ΝΕΚΤΑΡΙΑ.

Την εκδήλωση έκλεισε ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης μας, με τον εμπνευσμένο λόγο του και στο τέλος έδωσε στους κατηχητές τους διορισμούς και το πρωτότυπο ηλεκτρονικό κατηχητικό βοήθημα 2017-18, το οποίο ο κάθε κατηχητής μπορεί να το κατεβάσει από το διαδίκτυο ή αφού σκανάρει το QR-Code του.

Οφείλουμε πολλές ευχαριστίες στον Πρωτοσύγκελλο της Ιεράς Μητροπόλεώς μας π. Γαβριήλ Ασπρολούπο, ο οποίος φιλοξένησε την εκδήλωση και παρείχε με αρτιότητα την υλικοτεχνική υποδομή και το αβραμιαίο κέρασμα.

Στην εκδήλωση συμμετείχαν οι Εφημέριοι του Ιερού Ναού Αγίας Αικατερίνης Ιλίου, Ιερείς Νεότητος των ενοριών και άλλοι κληρικοί.

Την εκδήλωση διοργάνωσε το Γραφείο Νεότητος της Ιεράς Μητροπόλεως, υπό τη διεύθυνση του π. Ιωαννικίου Γιαννόπουλου και των μελών του, π. Αναστασίου Μπαστούνη, π. Νικολάου Κοτίνη και π. Δημητρίου Παναγακόπουλου.

Από το Γραφείο Νεότητος της Ιεράς Μητροπόλεως Ιλίου

 

Περίληψη εισηγήσεως π. Συμεών Βενετιάνου:

«Το χθες και το σήμερα του κατηχητικού έργου –
σύγχρονοι τρόποι επανασύνδεσης των νέων
με την εκκλησιαστικὴ κοινότητα»

Η λατρεία και ο λόγος ήταν πάντα οι δύο όψεις του σωτήριου μηνύματος του Ιησού Χριστού που η Εκκλησία λιτανεύει μέσα στην ιστορία. Ο Χριστός –που είναι η Αλήθεια- πλησίασε και μίλησε με τρόπο κατανοητό στους ανθρώπους της εποχής Του, χρησιμοποιώντας τις εικόνες που εκείνοι γνώριζαν. Όταν ήλθε η κατάλληλη στιγμή απέστειλε τους Μαθητές Του, με τη δύναμη του Αγίου Πνεύματος, να πορευτούν στα έθνη και να διδάξουν το λόγο της αλήθειας.

Η Εκκλησία από την πρώτη στιγμή βάπτιζε εκείνους που επιθυμούσαν να ενταχθούν στη μεγάλη οικογένεια των τέκνων του Θεού. Προηγούνταν αλλά και ακολουθούσε κατήχηση, η γνωριμία με Εκείνον που ήθελαν να αγαπήσουν.

Οι Πατέρες της Εκκλησίας μας παρέδωσαν σπουδαίες κατηχητικές ομιλίες και έργα, στα οποία αναδεικνύεται η ανάγκη διαρκούς σπουδής στις αλήθειες του Ευαγγελίου, ως βασική προϋπόθεση συνειδητής βίωσης του Χριστού στην καθημερινή πραγματικότητα του χριστιανού.

Στον 21ο αιώνα η (προβαπτισματική και μεταβαπτισματική) κατήχηση παραμένει ευθύνη της Εκκλησίας και των χριστιανών, για τους λαούς στις χώρες της ιεραποστολής, για τους γονείς και τους αναδόχους, για τα κληρικά και λαϊκά στελέχη της ποιμαίνουσας Εκκλησίας. Η ανάγκη σήμερα είναι ακόμη πιο επιτακτική, καθώς τα αυτονόητα αμφισβητούνται και η οικογένεια και το σχολείο δεν προσφέρουν πάντα στα παιδιά και τους νέους τις πρώτες νύξεις για μια «παιδεία Κυρίου».

Η πρώτη ευθύνη αφορά στην προσέγγιση των νέων, με τρόπο απλό και καρδιακό, αφού πρώτα γνωρίσουμε τους νέους που θέλουμε να ποιμάνουμε. Σήμερα οι νέοι ζουν σε περιβάλλοντα ιδεολογικής πολυφωνίας και πολυπολιτισμικότητας, επηρεάζονται από τη μόδα, την τεχνολογία, την έλλειψη επικοινωνίας, τη γενικότερη σύγχυση. Αντιμετωπίζουν το φάσμα ενός αδιέξοδου μέλλοντος, γεύονται μια άνευρη παιδεία, καταλήγουν στην απογοήτευση και την παραίτηση. Γι΄ αυτό και στέκονται αμείλικτα κριτικοί απέναντι σε κάθε μορφή εξουσίας, σε κάθε αυθεντία, στις παλαιότερες γενιές.

Στο κεφάλαιο «Οι νέοι και το θρησκευτικό φαινόμενο» τονίζεται η εξασθένιση των θεσμικών ρυθμίσεων της θρησκευτικότητας των, η αποθέωση της επιστημοσύνης, η χαλαρή σχέση με τις εκκλησιαστικές πρακτικές, που δεν οδηγεί στην Εκκλησία αλλά μάλλον σε μια θρησκευτική ιδιώτευση.

Ανάγκη μεγάλη η κατήχηση να ξαναβρεί την κεντρική θέση της στην ιεράρχηση της ποιμαντικής μας αγωνίας, να αντιληφθούμε όλοι τη σπουδαιότητα του έργου στην κρισιμότητα των καιρών μας. Γι’ αυτό και χρειάζεται συντονισμός της ποιμαντικής της νεότητας, συνεργασία με γνήσιο εκκλησιαστικό φρόνημα όλων όσων ασχολούνται με τους νέους, υλικοτεχνικές υποδομές, βοηθήματα, αξιοποίηση των σύγχρονων δυνατοτήτων, καλή επικοινωνία με τις οικογένειες, και κυρίως εκπαίδευση και διαρκής επιμόρφωση των κατηχητών και κατηχητριών της Εκκλησίας.

To έργο δύσκολο, αλλά παρά την κόπωση και τις απογοητεύσεις, συνεχίζει να μάς γοητεύει και όχι να μάς απογοητεύει. Άλλωστε ο Σπορέας, ο εργάτης του Ευαγγελίου, δεν τα παρατάει ποτέ ούτε κοιτάζει προς τα πίσω. Δικό του έργο είναι η σπορά, όχι ο καρπός! Η κατήχηση καλείται σήμερα να βοηθήσει τα παιδιά και τους νέους να εισέλθουν από τον πρόναο της αμφιταλάντευσης στο ναό της γνωριμίας με τον Χριστό και της διαρκούς βίωσης της χαράς κοντά Του.