Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο

Δοκιμάστε τη νέα υπηρεσία «Βρείτε την ενορία σας» επιλέγοντας το αντίστοιχο κουμπί.

Ακολουθίες μηνός Ιουλίου 2013 και μερικές σκέψεις

Iούλιος 2013  - Ακολουθίες

• Κάθε Κυριακή , Θεία Λειτουργία,  6.45-9.45 πμ
• Eπίσης Θεία Λειτουργία τελείται και κατά τις μεγάλες εορτές και ώρα 7.00-9.30 πμ
• Στο ναό μας τελούνται ακόμα, κάθε Τετάρτη , στις 7μμ :  Παράκληση στη Παναγία τη Γοργουπήκοο καθώς και το μυστήριο της Ιεράς Εξομολογήσεως.

Λίγα λόγια για την ευτυχία …

Η ψυχολόγος Sonia Lynbomirsky από το Πανεπιστήμιο της Καλιφόρνια,ύστερα από δικές της μελέτες αλλά και μελέτες άλλων συναδέλφων της προτείνει τα ακόλουθα οκτώ βήματα,που θα κάνουν τη ζωή μας πιο ικανοποιητική.

1.Γράψε τις ευλογίες που έχεις δεχθεί.Μια φορά την εβδομάδα γράψε σε ένα τετράδιο – ημερολόγιο τρία τέσσερα πράγματα για τα οποία είσαι ευγνώμων,από τα πλέον γήινα και κοσμικά,όπως η άνθηση των  φυτών,μέχρι το πλέον εξαιρετικά,όπως το πώτο βήμα ενός παιδιού.Κάθε εβδομάδα γράφε διαφορετικά πράγματα.

2.Κάνε πράξεις καλωσύνης και αλτρουισμού.Αυτές μπορεί να είναι τυχαίες,όπως να αφήσεις κάποιον που βιάζεται να σε προσπεράσειστη σειρά,η μπορεί να είναι συστηματικές όπως να προσφέρεις ένα γεύμα σ ένα γέροντα γείτονά σου.Όντας καλός με τους άλλους,φίλους και ξένους οδηγείσαι σε μια σειρά θετικών αποτελεσμάτων.Σε κάνει να αισθάνεσαι γενναιόδωρος και ικανός,σου δίνει μεγαλίτεη αίσθηση συναδέλφωσης και κερδίζεις χαρά,αποδοχή και καλοσύνη,όλα ενισχυτικά της ευτυχίας.

3.Διατήρησε τις χαρές της ζωής.Πρόσεξε τις στιγμιαίες χαρές και εκπλήξεις.Επικεντρώσου στη γλυκύτητα μιας φράουλας η στη ζέστη του ήλιου όταν βγαίνεις από τη σκιά.Μερικοί ψυχολόγοι προτείνουν να κρατούμε «νοητές φωτογραφίες» ευτυχισμένων στιγμών και να τις επαναφέρουμε σε καιρούς λιγότερης ευτυχίας.

4.Ευχαρίστησε τους Μέντορές σου.Αν υπάρχει κάποιος η κάποιοι που τους οφίλεις ευγνωμοσύνη,γιατί σε καθοδήγησαν σε ένα σταυροδρόμι της ζωής σου,μην αμελήσεις να τους εκφράσεις αυτοπροσώπως την εκτίμηση και την ευγνωμοσύνη σου.

5.Μάθε να συγχωρείς.Άφησε να περάσει ο θυμός και η μνησικακία γράφοντας ένα γράμμα συγχώρησης στο άτομο που σε πλήγωσε και σε έβλαψε.Η αδυναμία συγχώρησης συνοδεύεται από μόνιμη ανάμνηση και καθήλωση στην κατάσταση εκδίκησης ,ενώ η συγχωρητικότητα δημιουργεί θετικά αισθήματα για το παρελθόν σου και ειρήνη στην ψυχή.

6.Επένδυσε χρόνο και ενέργεια στην οικογένεια και στους φίλους σου.Ο τόπος διαμονής σου,το πόσα χρήματα κερδίζεις,η θέση σου και ακόμη η υγεία σου έχουν παραδόξως μικρά αποτλέσματα ικανοποίησης από τη ζωή.Ο ισχυρότερος παράγοντας ευτυχίας φαίνεται να είναι οι ισχυρές διαπροσωπικές σχέσεις.

7.Φρόντιζε τον εαυτό σου.Ο αρκετός ύπνος,η γυμναστική,το χαμόγελο και το γέλιο ανυψώνουν τη διάθεση σου σε σύντομο χρόνο.Όλα αυτά κάνουν την καθημερινή ζωή πιο ικανοποιητική.

8.Δημιούργησε στρατηγική για την αντιμετώπιση του στρες και των δυσκολιών. Δε μπορείς να αποφύγεις τις δυσκολίες.

Ιδιαίτερα η θρησκευτική πίστη αποτελεί, κατά τους ψυχολόγους, στοιχείο ευτυχίας. Ο σημερινός  άνθρωπος των οικονομικά και τεχνολογικά προηγμένων  δυτικών κοινωνιών,των κοινωνιών της αφθονίας και της κατανάλωσης,δεν φαίνεται και πολύ ευτυχισμένος και ικανοποιημένος από τη ζωή του,παρ όλο το πλεόνασμα των αγαθών του,που κατά πολύ υπερβαίνει τις ανάγκες του. Μήπως η αιτία της μη ευτυχίας του βρίσκεται στην αναζήτηση της σε λάθος δρόμους και με λάθος τρόπους;


(Απόσπασμα από τη μελέτη «Προσέγγιση στο Θέμα Ευτυχία»,του      
Εμμ.Παναγόπουλου,Καθηγ.Χειρουργικής του Παν/μίου Αθηνών,στο
π.«Η Δράσις μας» τ.431,Σεπτ.2005)